fbpx

Tekoälypohjainen markkinoinnin automaatio- ja julkaisuratkaisu

Toneco ja Rebl Group toteuttivat tekoälypohjaisen markkinoinnin automaatio- ja julkaisuratkaisun yhteistyössä Tokmannin kanssa. Ratkaisu mullistaa myymälämarkkinoinnin ja on jo pilottikäytössä Tokmanni-ketjussa.

Toneco Oy:n ja Rebl Group Oyj:n uusi kokonaisuus automatisoi tekoälyratkaisulla mainostuotannon markkinointisuunnitelmasta valmiiksi kaupoissa esitettäviksi äänimainoksiksi.

Ratkaisussa luodaan kaupallisen suunnitelman mukaisia äänimainoksia niin, että asiakkaan järjestelmistä haetaan tuote- ja hintatiedot sekä muut kampanjatiedot integraation avulla. Tiedot rikastetaan, kohdennetaan ja tuotetaan valmiiksi kaupassa esitettäväksi spotiksi. Tekoäly tuottaa dataan pohjautuen äänimainoksen spiikkauksen käsikirjoituksesta puhuttuihin spiikkeihin ja tuotantoon asti. Automaatio huolehtii aineiston julkaisusta oikea-aikaisesti Tokmannin eri myymälöissä. Kokonaisuus on rakennettu tiiviissä yhteistyössä Tokmannin kanssa.

Myymälämedian arvo globaalisti on jo 135 miljardia euroa, ja sen kasvuvauhti on tänä vuonna ollut jopa 25 prosenttia. Vähittäiskauppiaat globaalisti pyrkivät tämän kehityksen myötä entistä tehokkaammin monetisoimaan kauppojen yleisöä sekä kasvattamaan myyntiä muun muassa tarkasti kohdennetulla POS (point-of-sale) -markkinoinnilla.

Toneco-konsernin toimitusjohtaja Paavo Mölsä kertoo: ”Retail median kehitys on avannut aivan uusia mahdollisuuksia kaupan alan toimijoille. Tekoälypohjainen ratkaisumme tuo tehokkuutta ja tarkkuutta markkinointiin, mikä auttaa asiakkaitamme parantamaan myyntituloksia ja monipuolistamaan markkinointiviestintää. Yhteistyö Tokmannin ja Rebl Groupin kanssa on ollut hedelmällistä, ja innolla odotamme suuria jatkokehitysaskeleita.”

Tokmannin markkinointijohtaja Veli-Pekka Ääri näkee teknologian osana kaupan alan tulevaisuutta: ”Vähittäiskaupan kilpailu on kovaa, ja menestyminen vaatii entistä tarkempaa ja nopeampaa reagointia kuluttajien tarpeisiin. Tekoälyratkaisu, joka automatisoi mainontaprosessin ja varmistaa, että oikeat tuotteet näkyvät oikeille yleisöille reaaliaikaisesti, on meille merkittävä askel eteenpäin.”

Rebl Groupin innovaatiojohtaja Miika Haavisto korostaa tekoälyn merkitystä innovaation taustalla: ”Tekoäly ei vain helpota rutiininomaisia tehtäviä, vaan se mahdollistaa myös markkinoinnin strategisen suunnittelun aivan uudella tasolla. Tämä yhteistyöprojekti on esimerkki siitä, miten teknologia voi mullistaa perinteisiä toimintamalleja ja tuoda lisäarvoa sekä kauppiaille että asiakkaille.”

Uusi tekoälyratkaisu otetaan asteittain käyttöön Tokmannin toimipisteissä vuoden 2025 alusta alkaen. Toneco, Tokmanni ja Rebl Group jatkavat yhteistyötään kehittääkseen ratkaisuja, jotka vastaavat kaupan alan jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin Suomessa ja kansainvälisesti.

Kuuntele tekoälyn tuottama äänimainosnäyte alta!

Lue lisää blogistamme

Ota yhteyttä

Olen kiinnostunut: