fbpx

Toneco – asiakasviihtyvyyden tukena

Toneco panostaa asiakkaidensa asiakastilaviihtyvyyteen monipuolisesti toimivan sisällön ja teknologian keinoin vahvistaen brändin ja loppukäyttäjän välistä tunnesidettä.

Jo muutaman vuoden ajan Toneco on kehittänyt päämäärätietoisesti palveluitaan ollakseen Suomen johtava kumppani ja asiantuntija aistimarkkinoinnissa. Tänään Toneco palveleekin jo yli 2500 asiakaspaikkaa. Mood Media Finlandin yhdistyessä Audience Firstiin vuoden 2021 alussa, koko Suomen kattava palveluverkosto ja tuoteportfolio vahvistuivat entisestään saaden nimekseen Toneco.

Toneco panostaa asiakkaidensa asiakastilaviihtyvyyteen monipuolisesti toimivan sisällön ja teknologian keinoin vahvistaen brändin ja loppukäyttäjän välistä tunnesidettä. Palveluvalikoiman päätuotteita ovat taustamusiikki, ääni- ja mainostuotanto eri alustoille, tuoksumarkkinointi, digital signage ja äänentoistojärjestelmät sekä teknisten ääniratkaisuiden huoltotyöt.

TUNNELMA LUODAAN. SE EI SYNNY ITSESTÄÄN.

Hyvä palvelu, houkutteleva tuotteiden esillepano, asiakkaisiin vetoava myymäläympäristö, brändin viestintä asiakastiloissa ja niiden ulkopuolella. Yksikertaisimmillaan asiakaskokemuksen raamit näyttävät asiakastilassa tältä. Tunnelmaa ja siitä jäävää tunnetta voidaan kuitenkin tehostaa ja ohjata toivottuun suuntaan monin eri keinoin. Esimerkiksi taustamusiikin välittämä fiilis ja tempo siirtyvät liikepaikan asiakkaisiin ja henkilökuntaan kollektiivisesti jaettavaksi elämykseksi. Musiikin kautta voidaan viestiä asiakkaille tarinaa siitä, miltä brändi kuulostaa. Oikein valittu myymälätuoksu voi taas parhaimmillaan ikään kuin kiteyttää kaiken yllä mainitun ja tukea kokonaisuutta niin, että asiakaskokemus tallentuu tunteena muistiimme. Juuri tästä Tonecon palveluissa ja tuotteissa on kyse. Toneco auttaa asiakkaitaan täyttämään tilansa tunnelmalla, jokainen aisti huomioiden. 

Musiikki

Tonecon taustamusiikkiratkaisut mahdollistavat sekä ammattilaisten luoman brändätyn taustamusiikin, että omien soittolistojen soittamisen liiketilassa helposti selainpohjaisella soittimella. Oikein kuratoidulla musiikilla voidaan vaikuttaa yleisen viihtyisyyden lisäksi mm. asiakasviipymään, eri arvojen korostamiseen sekä brändi-identiteetin tukemiseen. Monipuolinen soitinvalikoima takaa eri käyttöympäristöissä parhaan mahdollisen teknisen ratkaisun, mahdollistaen täysin etäohjatun ja valmiiksi ajastetun äänimiljöön luomisen, tai tarvittaessa asiakkaan itse kontrolloiman sisällön – useita äänialueita unohtamatta.

Liiketila- ja radiomainonta

Hyvin suunniteltu ja toteutettu asiakastilamainonta sulautuu osaksi brändin äänimaailmaa. Sen avulla asiakkaita voidaan muistuttaa kampanjoista, avustaa lisämyynnissä, informoida tuotteista ja palveluista, ilahduttaa sekä yllättää. Äänituotantoyhtiönä Toneco toimittaa tarvittaessa mainokset käsikirjoitettuina, tuotettuina ja asettaa ne soittoon asiakastiloissa. Tutkimukset ovat osoittaneet, että suurin osa ostopäätöksistä tehdään liikepaikalla. Tämän vuoksi on äärimmäisen tärkeää tavoittaa asiakkaat oikealla viestillä juuri keskeisellä päätöksentekohetkellä. Toneco tuottaa vuosittain myös useita radio- ja somemainoksia. 

Äänentoistoratkaisut

Hyvin suunniteltu ja toteutettu äänentoisto mahdollistaa äänen hyödyntämisen osana positiivista asiakaskokemusta. Toneco auttaa asiakkaitaan myös äänentoistoon liittyvissä teknisissä huolto- ja asennuskysymyksissä. Edustettuna on useita tunnettuja kaiutinvalmistajia, mm. Genelec, Bose ja Bosch. Tarjolla on laadukkaita vaihtoehtoja monessa eri hinta- ja laatukategoriassa. 

Tuoksumarkkinointi

Tuoksumarkkinointi kasvattaa jatkuvasti suosiotaan, eikä syyttä. Hajuaisti on viidestä aististamme kaikista voimakkaimmin muistiin ja tunteisiin vetoava aisti. Tutkimukset osoittavat, että tuoksut vaikuttavat voimakkaasti ihmisen mielialaan, tunteisiin ja muistoihin. Tonecon edustama ScentAir on tuoksumarkkinoiden pioneeri skaalautuvalla tuotevalikoimalla paikallisista tuoksulaitteista isojen tilojen diffuusereihin. Tuoksuvalikoima on laaja ja se kattaa monenlaiset tarpeet saniteettitilojen tuoksuista rentouttaviin, ylellisiin tai esimerkiksi ruokatuoksuihin.

Digital Signage

Olipa tavoite sitten mainostaa, tiedottaa tai viihdyttää, Digital Signage -eli mainosten näyttöratkaisut, mahdollistavat yhtenäisen ja tunnistettavan brändiviestinnän. Palvelemme asiakkaitamme niin ds-ohjelmien kuin näyttöjenkin saralla – kartoituksesta asennukseen.

KUMPPANINA KAUDESTA TOISEEN

Sesongit ja vuodenajat muuttuvat. Tärkeä osa Tonecon palvelua on tukea asiakkaita myyntikampanjoiden ja vuodenaikateemojen aikana. Niin musiikki, äänimainokset kuin tuoksutkin on hyvä päivittää vastaamaan myymälän tai liiketilan kampanjoita. Tonecon musiikkiosasto suunnittelee ja toteuttaa asiakkaiden toiveesta erityisiä teemasoittolistoja ympäri vuoden, jotta erilaisten tapahtumien ja juhlien ympärille saadaan myös oikea ääniympäristö. Paraikaa valmistaudumme palvelemaan asiakkaitamme joulusesongin tarpeiden mukaisesti.

 

"Joulumusiikin ajastukset ja sisältöön liittyvät muutokset toteutetaan usein jo hyvissä ajoin syksyn alkupuolella. Joulutuoksusesonki alkaa olla ovella ja viimeisiä tilauksia joulutuoksuista lukitaan lokakuun lopulla. Tuoksumarkkinoinnin käyttäminen ainoastaan joulukauden aikana on myös mahdollista. Suosituimmissa joulunajan tuoksuissa löytyy usein viitteitä kaneliin, inkiväärin, mausteisiin sekä metsäisiin tuoksuihin."
Matias Taivainen
Asiantuntija, taustamusiikki- & ääniratkaisut

Lue lisää blogistamme

Ota yhteyttä

Olen kiinnostunut: